W ramach małej rozgrzewki napisałem sobie w C prosty program, który może być pomocny przy rozgrywkach RPG. Ustawia się w nim liczbę ścian, kości i kolejek rzutu. Program podaje sumy wyników każdej z kolejek.
Kod:
/*
Rafał Sarniak 2015.09.15
Pomocnik_rpg.c
Prosty program do wielokrotnego rzucania kośćmi o różnej liczbie ścian.
Kompilować z flagą -std=c99
*/
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
int rzut(int liczba_scian)
{
return ((unsigned int) rand()) % liczba_scian +1; // Zakładam, że numeracja ścian zaczyna się od "1".
}
void main(void)
{
int liczba_kolejek, liczba_kosci, liczba_scian;
srand(time(0)); // Ustawiamy ziarno.
printf("\nWprowadź liczbę kolejek; wybierz q aby zakończyć:\n"); // Każda inna litera/nie-liczba też zakończy.
while(scanf("%d", &liczba_kolejek))
{
printf("Ile ścian i ile kości?\n");
scanf("%d %d", &liczba_scian, &liczba_kosci);
printf("Oto %d kolejek rzutów %d %d-ściennymi kostkami:\n ", liczba_kolejek, liczba_kosci, liczba_scian);
for(int i = 0; i<liczba_kolejek; i++)
{
int suma_wyniku = 0;
for(int j = 0; j<liczba_kosci; j++)
suma_wyniku += rzut(liczba_scian);
printf("%d ", suma_wyniku);
}
printf("\n\nWprowadź liczbę kolejek; wybierz q aby zakończyć:\n");
}
}
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz